2019年6月10日 星期一

安偉烈第一周實習心得:實習在電影院

前言:公民會第四期實習生美籍安偉烈 Alex Anthony-Williams 6月4日來報到,立刻投入公民會募款影展活動,這是他第一週實習報告,讓我們來看看他的實習感想。


實習在電影院

安偉烈 第一周實習(6月4日-6月7日)
Interning at the Cinema
Alex's First Week Interning

這個星期一,我開始在TCPA實習。我對這個組織很有好感,每個人都很有人情味。讓我馬上覺得我自己是團隊一員,我的貢獻很有價值。

This Monday, I started my internship with Taiwan Citizens Participation Association (TCPA). I was very impressed by the community and how welcoming everyone was. Immediately I felt like I was part of the team and that my contribution was valuable.



我從報到第一個星期是就開始實習,因為台灣公民參與協會(TCPA)舉辦了他們的第一次影展。該影展用於籌集捐款以支持這個NGO,但更重要的是提高對大家對全球社會問題的認識。近年來,中東和北非一直處於不穩定狀態,處於衝突的中心。然而,我們之中的許多人與生活在這些衝突中的日常生活脫節。這些電影深深打動了我,我很高興能夠幫助這樣的活動。

This was a great week to start my internship because TCPA was holding their first film festival. The festival was used to raise donations to support the NGO but also more importantly to raise awareness for important social issues globally. In recent years the Middle East and North Africa have been destabilized and an epicenter for conflict. Yet, many of us are disconnected from the everyday lives living through these conflicts. These movies deeply moved me and I was glad that I was able to provide help to such an event.

在影展的四天裡,我做了幾個不同的工作。我的第一份工作是蓋章和給人餐盒。通過這種方式,我學會了NGO希望籌集資金並有幸跟客人聊天的不同方式。

During the four days of the film festival I worked several different jobs. My first job was stamping tickets and handing out dinner boxes. This way I learned different ways in which the NGO hoped to raise money and had the pleasure of greeting guests.

接下來的三天我在劇院門口檢查門票。這很有趣,因為它讓我與幾位客人交談並練習中文。我也很高興了跟別志願者交談。


The following three days I worked the theater door to check tickets. This was neat because it allowed me to talk with several guests and practice Chinese. I also enjoyed talking with the other volunteers I was stationed with.

最後一晚是我最喜歡的電影,影片是「太陽之女」,映後座談討論庫爾德斯坦的獨立運動。影片結束後,一名來自庫爾德斯坦的男子幫助澄清了一些重要,但也確定了建立一個獨立的庫爾德斯坦的困難。他覺得庫爾德斯坦的困難一點像台灣,我覺得這很有趣。


The final night following day was my favorite film discussing the independence movement in Kurdistan. Following the film a man from Kurdistan helped clarify the importance but also the difficulty of establishing an independent Kurdistan. He drew interesting parallels to Taiwan which I found to be interesting

清理完畢後,我們回到辦公室並檢討這星期活動,我非常期待這夏天能在TCPA實習!

After cleaning up we gathered back at the office and discussed the week! I am definitely looking forward to my summer with TCPA!

沒有留言:

張貼留言