2019年6月17日 星期一

安偉烈 第二周實習(6月10日-6月14日):到立法院實習

前言:公民會第四期實習生美籍安偉烈 Alex Anthony-Williams 6月4日來報到,立刻投入公民會募款影展活動,這是他第二週實習報告,讓我們來看看他的實習感想。


到立法院實習

安偉烈 第二周實習(610日-614日)Interning at the Legislative BuildingAlex's Second Week Interning


This week I began by attending an award ceremony held at Taiwan’s Legislative building. The Ceremony recognized five Taiwanese congressional members for their work involving the protection of animal rights. Attending this ceremony was truly an honor and I was able to learn more about the kinds of work people had done in order to preserve animal rights. I was in charge of delivering the awards during the ceremony and taking pictures. After the ceremony had ended a few of us got lunch and discussed how the ceremony had gone over.

這個星期一(610日)我参加一個在台湾灣立法院舉行的頒獎儀式。頒獎儀式表彰了五名台灣國會議員,他們的工作涉及保護動物權利。我很榮幸參加這個儀式,讓我能更多地了解了人們為保護動物權利所做的工作與努力。我負責在儀式上擔任頒獎助理和拍照。儀式結束後,我們中的一些人共進午餐並討論了儀式的結果。

After lunch I returned to the office to work on a translation video introducing our NGO, TCPA. This task tested my Chinese translation abilities as there are not always perfect translations for every idea. In the future I may need to do translation work for the NGO or another job so this was certainly good practice to have done!



午飯後,我回到辦公室,我協助製作了一個介紹我們的NGO,TCPA,的翻譯視頻。這項任務測試了我的中文翻譯技巧,因為要將句子翻譯好不是那樣容易的事。將來我可能也可以為NGO或其他工作做翻譯工作,所以這是一個很好的做法!

During a few of my breaks at the office I discussed Taiwanese Culture and politics. One thing I found particularly interesting was Taiwan’s legislative system. I learned that when selecting legislative members, Taiwanese citizens vote twice, one for their selected candidate and one for their selected party. Apparently, this second selection helps aid smaller parties become represented within the congressional body. Overall these were all valuable experiences for learning more about the inner functions of Taiwanese democracy.

我在辦公室的一些休息時間,我的同事與我討論了台灣文化和政治。我覺得特別有趣的一件事是台灣的立法制度。我了解到,在選擇立法委員時,台灣公民要投票兩張票次,一張是針對他們支持的候選人,一張是選擇他們所支持的政黨。這第二個選擇有助於幫助較小的政黨在國會機構中得到代表。總的來說,這些是了解台灣民主的內在功能的寶貴經驗。


沒有留言:

張貼留言