2019年7月31日 星期三

安偉烈 第四周實習(7月5日-7月8日):我在台北展眧寵物展的實習

前言:公民會第四期實習生美籍安偉烈 Alex Anthony-Williams 6月4日來報到,立刻投入公民會募款影展活動,這是他第四週實習報告,讓我們來看看他在寵物展的實習感想。


我在台北展眧寵物展的實習
安偉烈 第四周實習(75日-78日)
Interning at the Chan Chao Taipei Pet Show Alex's Fourth Week Interning

          This week starting Friday, I interned with at the Chan Chao Pet Show held at the Nangang Exhibition Center. I especially enjoyed this week due to all the cute animals I was able to see! The motto of our booth was “Give a Vote to the Animals!”. The purpose of the booth was to get guests interested in animal rights protection. The organization designed a questionnaire to understand how people care about the issues. Some of these issues, besides animal rights included, protections for endangered species, animal abuse services( “police”), primary school students access to class pets, private ambulances, and household registration for pets. This experience allowed me to learn much about the differences and similarities in concerns involving animal rights between the U.S and Taiwan.


        本周五開始,我在南港展覽中心舉行的「展昭台北寵物展」實習。由于我能看到非常多可愛的動物,這周我特别喜歡!我們展覽的主題是“為動物投一投票!”。展覽的目的是讓參觀群眾對動物保護的權利感興趣。實習機構設計一份問卷,了解大家對議題關心態度。其中一些問題除了包括動物權外,還包括對濒危物種的保護,動保警察动、推動校園犬、寵物救護車與寵物入戶籍。透過這活動讓我了解美國與台灣對動物權利關注的差異與相似之處。


 On my first day of interning things started out slow as I was still figuring out my role and the best way to communicate to those passing by. Another important task for our booth was figuring out the best proper set up for attracting guests and protecting Jixin. After at first being nervous about talking to guests in Chinese, but by Saturday and Sunday I was able to comfortably able to communicate in Chinese to guests how to vote and the goal of our organization. I was also able to translate for non-Chinese speakers this information and even practice my Spanish!


實習的第一天,我還在慢慢摸索我的角色,如何與民眾做最好的交流。我們攤位另一個重要的任務是找到支持我們的民眾,與保護我們攤位一隻哈士奇「吉心」。第一天我很緊張用中文跟民眾對話,到了週六日,我已經可以很流利與民眾溝通我們組織的目標。我還能夠為非中文的人翻譯消息,甚至練習我的西班牙文。



 By the last day I was very impressed by how many people voted at our stand and also how enthusiastic they were about protecting animals. Many others were also very happy to see Jixin! By far my favorite part of the weekend was my walks with Jixin! I found out that Jixin understands both English and Chinese, which made me very impressed since I am still working so hard to learn Chinese!

到最後一天,我對我们展位投票的人數以及民眾對保護動物的熱情印象非常深刻。很多人也很高興見到吉心!到目前為止,我最喜歡的部分是和吉心一起散步!我發現吉心可以聽懂英文和中文,讓我印象非常深刻,因爲我還在努力學習中文!






沒有留言:

張貼留言